söndag 14 december 2008

14. december

Som alltid, så kollar jag efter ovanligheter bland vanliga växter i plantskolan. Det kan ju hända att man hittar något som avviker!
Nu under veckan var vi på Blomsterlandet och jag såg ett hav av vita julstjärnor, säkert över hundra stycken. Men när jag tittade närmare, så såg jag tre som avvek från mängden: en med gula, halvdubbla blommor, en med röda stjälkar och små blommor och en med sirliga, flikiga blad och små blommor. De fick så klart flytta hem till mig.
Vid senare granskning visade det sig att den sistnämnda hade t o m ett eget sortnamn i etiketten, kanske hade den kommit med från odlaren av misstag. Den heter 'Joshua'.
Efter lite googlande hittade jag också sortnamnet på den gulblommiga: 'Yellow Double Queen'. Dessa är vanligen dyra namnsorter, så det lönar sig verkligen att hålla ögonen öppna!

4 kommentarer:

Riko sa...

Wwww.fellas4life.blogspot.com/
Visit please.

thanks

Nice blog!!

Hannele på Hisingen sa...

Hej, det ska inte alls vara svårt att kommentera i min blogg, ha en bra dag.

Anonym sa...

Dina kommentarer har sparats och kommer att visas efter bloggägarens godkännande.

Sånt har inte jag...

Hannele på Hisingen sa...

Fin blogg du har, lycka till!