torsdag 10 februari 2011

Gamla härliga prylar

Ibland råkar man på ställen där man kan köpa gammmaldags prylar! Jag har inte sett disktvagor, alltså "knippen" gjorda av risrötter, på länge i vanliga affärer, men i Botans butik hittade jag den!
Den är ju suverän när man ska diska bottenbrända kastruller! En disktvaga fanns alltid i mitt föräldrahem och jag har haft en ärvd sådan läänge, den tycks hålla en evighet. Men sedan föll den isär p g a att surrningen gick sönder och jag har länge letat efter en ny!

1 kommentar:

Tiina Linkama sa...

Hauskaa tai huvittavaa huomata, että se mikä jo teillä on nostalgiaa ja myydään erikoisliikkeissä, on meillä vielä ihan jokapäiväistä myyntikauraa. Meiltä saa risuluutia ilman nostalgialisää, ja risuluudilla mammat pihojaa puhdistavat yhä, unelmoiden Fiskarsista ja muusta kehityksestä.