tisdag 13 mars 2012

Ljuva vivor

Nu när det har varit några dagar soligt och varmt ute, så längtar jag färg och fägring till uteplatsen! Så det blev en vårkruka att titta på när vi sitter ute och fikar! Den vita pingstliljan får sällskap av några jordvivor, bl.a. Primula vulgaris 'Zebra Blue' som jag köpte mest för dom roliga, randiga blommornas skull. De andra två heter 'Strawberry' och 'Elcora Blue'. Primula vulgaris 'Zebra Blue'
Primula vulgaris 'Zebra Blue' + 'Strawberry'
'Elcora Blue'
I en glad gul kruka står Primula polyantha 'Victorian Gold Lace Black' i väntan på att planteras i rabatten. Vi har flera sådana redan i rabatterna, men just nu blommar ingen av dom.
I en "spetskruka" på altanräcket har jag en lika spetsliknande vit pärlhyacint. Den har hållit länge ute i den svala vårluften.

3 kommentarer:

Berit sa...

så fint och vårlikt det ser ut!!Jag köpte också en viva igår bara för att kunna glädja mig inne , för hos oss är det gode mycket vinter än även om våren har startat med snösmältning och takdropp.
Ha en alldeles underbar onsdag!!

Anjas Hill sa...

VISST ÄR DET HÄRLIGT MED VIVOR!
iDAG KOMMER JAG MED ELKRASSE TILL DIG PÅ TAG-MÖTE.
HOPPAS DU KOMMER DIT OCKSÅ! /Anja

Sylvia sa...

Tack Anja, eldkrassen ska få bo i växthuset ett tag ännu!! Sedan hoppas jag att den tar sig, har försökt flera ggr utan att lyckas!