tisdag 22 december 2009

Julförberedelser

Julen är snart här! Det sista i matväg har handlats in idag. Jag har gjort i ordning fruktbrickan och gottebordet. Årets hemmagjorda körsbärslikör är också provsmakad.

Saffransbröd i form av mandelfyllda flätor bakade jag också idag.

Dessutom har jag gjort två stora, fyllda marsipangrisar åt killarna i familjen!

Julklappar har jag också slagit in. De ligger nu i en stor korg i väntan på tomten.

Jag har också dekorerat huset med fler julblommor. Denna amaryllis satte jag för ca. 1,5 månad sedan, nu blommar den lagom till jul.

I morgon ska julmaten lagas så långt det går, sedan får det allra sista göras på julaftonsmorgonen. Det blir mest klassisk skånsk julmat, förstäkt med de speciella lådrätterna från Finland.
Och sedan ska vi bara koppla av och njuta med de nära och kära. Vi njuter av friden, av det sällsynta, vita snötäcket utanför och förstås av allt det goda julen erbjuder!

En riktigt God Jul önskar vi till alla och envar!

1 kommentar:

Trädgårdsdrömmar sa...

Goa julhälsningar till dig med!!! Ser att du julpyntat med massor av vackra saker..Mmmmm...så fint!!!
ha en härlig julhelg
Carina och Ken