fredag 6 november 2009

Roliga tulpaner mm

Jag var igår på Hem&Villa-mässan här i Göteborg. Där var förstås i vanlig ordning de trogna holländarna med alla sina lökar, men i år fanns en ny lökaktör med som sålde extra roliga tulpanlökar! Dem kunde jag ju så klart inte motstå, så några påsar fick följa med hem.
En sort ser ut som den glasstrutliknade sorten jag hade förra året, Tulipa 'Ice Cream' (se bild i maj), men med lite starkare rosa färg. Denna heter 'Diamond Star'. Återstår att se hur den ser ut när den blommar! Bilden visar lökpåsen.

Andra sorter från samma bord, jag köpte 5 olika.

Andra roliga saker för blomsterälskare var denna dusch i form av en blomma! Vill haaa!

Många av oss kommer säkert ihåg mor- och farföräldrarnas grällfärgade, dammiga plastblommor! Men nu finns nya konstgjorda växter som ser så verklighetstrogna ut att man får känna efter för att förstå att det inte är äkta vara!

Luffarslöjden är i den högre skolan när det gäller dessa härliga spiror för växter! Vill också haaaaa!

2 kommentarer:

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Så mycket fint! Duschen och spiran är mina favoriter :-)

aimarii sa...

Oi, hur fint! Och så många olika sorter.
Jag älskar tulpaner också. Men, härre God, ny glömde jag att köpa nya tulpanlökar.