fredag 15 juli 2011

Efter regnet...

... kommer sol!
Och snabbt ut med kameran måste man ju! Det blir så underbara bilder med regndroppar på växterna!
Denna vallmo böjer sin nacke för regnet, men snart är hon uppe igen och lyser!

Lilium 'Rosy Sweet' med sällskap! Klicka på bilden så ser du kanske spindeln!

Spetsmössan med de häftiga bladen liljan kamperar med har exakt samma blekrosa blomfärg.
Fåglarna har tänkt säkra sin vintermat, de har sått solrosor lite här och där. Jag låter dem vara om de inte direkt står på vägen

Mimmi kollar också om regnet har tagit slut så hon kan vara ute!

2 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Japp, samma här... skönt när solen är tillbaks!

Jag såg att du listade dig i ZON listan, bra! Den har vuxit på så sakteliga, MEN... Den behövs fyllas på, och du har så himla många läsare till din urfina blogg, så jag undrar blygt om du inte skulle kunna tänka dig att göra en finfin länkning till inlägget i din marginal, så att fler hittar dit. Listan blir ju mer användbar för olika ändamål när den blir mer komplett. Hoppas du själv har haft lite glädje av den och hittat nåt spännande där:-) Det har jag!

Ha det gott, snart semester här...skönt! kramkram Hillevi

Sylvia sa...

OK, jag har länkat! Hoppas nu folk hittar din utmärkta zonsida, den är bra om man vill läsa bloggar från en viss zon!
Men visst ska vi läsa bloggar från hela landet, det är ju så roligt att följa årets gång från söder till norr!