fredag 8 juli 2011

Underbara, silvriga

Jag älskar rosor i den speciella silverrosa färgen som nästan är vit men ändå har en aning blekrosa i sig.

Nu har jag hittat en ny favorit, rosen 'Aspirin Rose'! Passar också annars till mina syften då den är lågvuxen och buskig, alltså en perfekt ros att ha i kruka på altanen. Nu är bara frågan var jag får tag i denna härlighet! Här några bilder på den tagna i Trädgårdsföreningen, tyvärr hade de inga till salu.


Några andra med denna ljuvliga färg är mina klätterrosor 'Bolero', en enkel Poulsen-ros och så 'New Dawn', som var min första rosförälskelse.
'Bolero'

'New Dawn'

Av de gammaldags, ljuvligt doftande rosorna med denna färg kan nämnas ’Stanwell Perpetual’ som även är Årets Ros 2011.

2 kommentarer:

Petit Eyekiss sa...

Hej! Hittade dig genom Cellbes, och blev lite nyfiken.
Fint inlägg med dina rosor. New _Down kommer alltid att bli min käraste ros. Tyvärr bor jag så nu att rosodling är inget som fungerar.
När det blir lugnt i kväll ska jag läsa lite mer på din blogg
Ha det gott. Här är 27+ och strålande sol!!
Elisabeth

Sylvia sa...

Välkommen! Hoppas du ska trivas hos mig. Det är mest trädgårdssnack här med en o annan "utflykt"!