onsdag 20 maj 2009

Haaste - suomeksi

Vallaton Mummeli har utmanat mig att svara på en serie frågor. Därför är denna på finska, eftersom frågorna också är det.
Vallaton Mummeli haastanut minut vastaamaan sarjaan kysymyksiä. Siksi tämä onkin suomeksi koska kysymyksetkin ovat.

Nyt Sinut on poimittu ‘miljoonien’ joukosta! Tee siis näin: poista minun vastaukseni ja korvaa ne omillasi.
Haasta haasteeseen mukaan 2-4 blogiystävääsi.
PIDÄ HAUSKAA!

Neljä työtä, joita olen elämäni aikana tehnyt

1. Olen tehnyt monen monta tilkkutäkkiä - no enhän työkseni, vaan oman huvini takia.
2. Eka homma josta sain maksunkin oli virkata morsiuspuku eräälle tuttavalle. Olin silloin ehkä 15-vuotias.
3. Puutarhan möyriminen käy sekin joskus työstä vaikka huviahan sen olettaisi olevan. Mutta jos minulla on n. miljoona vuohenputkea niin kyllä se työstä menee!
4. Palkkamurhaaja olen minäkin ollut, Mummelin lisäksi: kersana maksoi äiti 5 penniä jokaisesta tapetusta kärpäsestä. Saalis piti esitellä ja sitten sai jätskirahat kokoon.

Neljä televisio-ohjelmaa, joita tykkään katsella:

1. Kaikki puutarhaohjetmat, tietenkin! Sekä meikä- että ulkolaiset!
2. CSI ja muutama muukin samantyyppinen sarja
3. Muutama yhdistetty ruoka- ja puutarhaohjelma, tyyppiä Puutarhasta lautaselle
4. Pukufilmit ja -sarjat, juuri nyt menee esim. Krig och Fred meillä

Neljä paikkaa, joissa olen ollut lomalla:

1. Skåne ja Tanska! Siellä koluan joka kesä moneen otteeseen
2. Madeira, oi mitä kukkaloistoa!
3. NY, siellä on "kaikkea"
4. Etelä-Ranska ja Pohjois-Italia. Kauhu-ihania vuoristoteitä hiusneulamutkineen ajeltavaksi, juustoluolia koluttavaksi, huumaavia laventelipeltoja, Camarque valkoisine hevosineen, flamingoineen ja mustine härkineen... ja se ruoka!

Neljä internet-sivua, joilla käyn melkein päivittäin:

1. Odla.nu, kotisivu
2. Tuttavien blogeja, monta
3. Naamakirja
4. Lappuilusivut, monta

Neljä lemppariruokaani ovat:

1. Kalaruuat ja äyriäiset, varsinkin meriravut suoraan kalastuslaivasta
2. Erilaiset suolaiset piiraat
3. Jälkiruuat, ja se näkyy!
4. Kakut ja leipäjuusto, ne näkyy kanssa

Neljä paikkaa, jossa olisin mieluummin nyt:

1. Lomalla jossain puutarhassa
2. Päikkäreillä keinussa
3. Mökillä rakkaitten kanssa
4. Pihalla

Kaksi blogiystävää, jotka haastan mukaan (vaikeeta löytää suomenkielisiä...):

Uskaltaisko haastaa
Hannelen
Miun

Tiedän, että ihmisillä on tähän aikaan vuodesta kaikenlaista muutakin, mutta aikaisin aamulla minäkin tätä kirjoittelen

1 kommentar:

Vallaton mummeli sa...

Joo selvästi Ruotsissa palkkataso on korkeampi, hitsi. Ai mut ethän sinä silloin ollut Ruotsissa. Minä sain pennin ja sinä viisi/murha. No joo, inflaatiokin on voinut nostaa tasoa, olethan vähän nuorempi kuin minä.
Jaa, kasvaako Ruotsissakin vuohenputkia! En olisi uskonut. :)

Hannelelle ja Miulle tiedoksi. Jos teillä ei vielä ole omaa blogisivua, niin vastaatte sitten tähän kommenttilootaan! ;)